Afscheid als raadslid met lintje, dank voor alle reacties en felicitaties - ik blijf actief voor en met de mensen in onze stad





Dinsdagmiddag 27 maart 2018 was de laatste gemeenteraad in de oude samenstelling. Maar liefst 27 van de 39 raadsleden verlaten de gemeenteraad. Onder wie ik.

Burgemeester Kolff blikte terug op 4 jaar gemeenteraad: 3 verschillende burgemeesters, nieuwe griffier. Veel wisselingen van raadsleden, afsplitsingen van fracties. Grote dossiers die behandeld zijn: decentralisaties, bezuinigingen, Stadswerven, Gezondheidspark, Kil 4, Intercity verbindingen, voortbestaan OMC en zwembad De Dubbel. De komst van vluchtelingen, Chemours, stoppen Belthurepark, opknappen Oranjelaan - Merwedestraat, Regionale Woonvisie, Nieuw Dordts Peil, de Energietransitie en de Eneco-aandelen.

Burgerinitiatieven zoals Leefwerf De Biesbosch en Amstelwijck Proeftuin, Openbare toiletten, Zonnepanelen op daken in Beschermd Stadsgebied.

Volgens de burgemeester was de samenwerking in college constructief.

Bij het afscheid van de 27 raadsleden ontvingen Lenie Kuhlemeijer, Nelleke de Smoker, Bert Staat, Henk Tazelaar en ik een lintje in de Orde van Oranje Nassau.

Dat vind ik hartstikke leuk. Het is toch een blijk van waardering en een prachtige herinnering aan een hele bijzondere tijd. Ik ben vanaf 1998 (uit de vorige eeuw) raadslid voor de PvdA, met een onderbreking van 2 jaar als Commissielid. Het heb een geweldige tijd gehad, veel kontakten opgedaan, met veel dossiers aan de slag geweest, veel bewoners, ondernemers en organisaties opgezocht. Steeds meer werd ik een doener. Ik zal het missen.

Actief blijf ik, in allerlei organisaties, nu buiten de gemeenteraad. Dat is ook belangrijk, buiten de gemeenteraad kun je ook veel doen. Voor de PvdA houd ik kontakt met de nu veel kleinere fractie voor de stadskontakten en ondersteuning.

En verder heb ik het nog best druk met mijn eigen bureau in vormgeving (ATMvormgeving).

Dank voor al jullie mooie reacties en felicitaties.

Tot ziens...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Levendige discussies op de KlimaatBorrel: "We moeten voorkomen dat alleen rijke buurten veel meer groen hebben"

Supertrotse achterachternicht bij onthulling Lenie Dickepad op Internationale Vrouwendag

"Wat we nodig hebben is een wenkend perspectief"