"U bent een schat"

"U bent een schat" zei ik zomaar bij het afscheid van de burgemeester Bandell in de raadsvergadering van dinsdag 26 januari 2010. Ook zongen we met de hele raad een lied: "Een Bandelloze tijd breekt voor ons aan. Wij moeten nu voortaan, op eigen benen staan"... Daarna konden de fracties reageren op het voorstel om de burgemeester tot ereburger te benoemen. Namens de PvdA fractie heb ik gezegd dat voor de burgemeester "iedereen mee telt". Niet je verleden maar je toekomst telt. Dat straalde hij uit. Ook gaf hij persoonlijke aandacht aan mensen die dat nodig hadden. En tot slot zei ik: "U bent een schat: voor Dordrecht, voor de PvdA en ook voor mij". Daarna kwamen nog enkele sprekers, zoals Henk Mostert (nestor), Hans Spigt (locoburgemeester), de stadsdichter, de vicaris van het Bisdom Rotterdam en de voorzitter van de Burgemeesterskring IJsselmonde. Daarna was er de receptie voor genodigden, en 's avonds was er de Nieuwjaarsreceptie voor iedereen. Het was een drukke dag. Ik zal hem missen...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Supertrotse achterachternicht bij onthulling Lenie Dickepad op Internationale Vrouwendag

"Wat we nodig hebben is een wenkend perspectief"

Chemours: Er komt een Hoorzitting in Dordrecht en een Bustrip naar het Europees Parlement in het najaar