Bewoners willen zelf kunnen bepalen hoe de verkeersoverlast tegen te gaan in hun buurt
Klik hier voor het filmpje over de avond.
Dit bleek tijdens het PvdA Politiek Cafe in de kantine van OMC in Stadspolders. Grote klacht het is te hard rijden van auto's en motoren in onze stad en er wordt niet gehandhaafd. De politie geeft het ruiterlijk toe: er is gewoon te weinig capaciteit. Daarnaast hanteert de politie hele andere maatstaven dan bewoners wat de onveiligheid betreft. Politie wil harde cijfers, terwijl bewoners zien het hard rijden dagelijks om zich heen gebeuren, en de vele bijna - maar ook kleine - ongelukken, die niet in de statistieken terechtkomen.
Ook zijn er veel klachten over de onlogische inrichtingen van straten, zoals bijv. de Nassauweg. Aan een zijde is inmiddels 1 richting verkeer ingesteld (daar rijdt bijna nooit iemand ook omdat de weg halverwege wordt afgesloten), de andere zijde blijft 2 richting verkeer en daar is het knetterdruk tijdens de spits.
Wethouder van de Linden stelde dat hij weinig kan doen, omdat hij geen geld heeft. Wijzigen van straten is een dure grap.
Maar er is niet altijd veel geld nodig. Bewoners willen meer invloed en willen dat er met hun meldingen iets wordt gedaan. En dat is terecht. Zij willen daarbij ook zelf een actieve bijdrage leveren.
Dit bleek tijdens het PvdA Politiek Cafe in de kantine van OMC in Stadspolders. Grote klacht het is te hard rijden van auto's en motoren in onze stad en er wordt niet gehandhaafd. De politie geeft het ruiterlijk toe: er is gewoon te weinig capaciteit. Daarnaast hanteert de politie hele andere maatstaven dan bewoners wat de onveiligheid betreft. Politie wil harde cijfers, terwijl bewoners zien het hard rijden dagelijks om zich heen gebeuren, en de vele bijna - maar ook kleine - ongelukken, die niet in de statistieken terechtkomen.
Ook zijn er veel klachten over de onlogische inrichtingen van straten, zoals bijv. de Nassauweg. Aan een zijde is inmiddels 1 richting verkeer ingesteld (daar rijdt bijna nooit iemand ook omdat de weg halverwege wordt afgesloten), de andere zijde blijft 2 richting verkeer en daar is het knetterdruk tijdens de spits.
Wethouder van de Linden stelde dat hij weinig kan doen, omdat hij geen geld heeft. Wijzigen van straten is een dure grap.
Maar er is niet altijd veel geld nodig. Bewoners willen meer invloed en willen dat er met hun meldingen iets wordt gedaan. En dat is terecht. Zij willen daarbij ook zelf een actieve bijdrage leveren.
Reacties