"Niet je afkomst maar je toekomst telt"

Dit wordt - denk ik - mijn motto voor de verkiezingscampagne. Het gaat om wat je wilt en doet, en om kansen voor iedereen. Zaterdag 19 december was ik met een aantal PvdA'ers naar Rotterdam gegaan voor een bijeenkomst van het Gewest Zuid-Holland, waar ik bestuurslid van ben. Het was een hele goede en inspirende bijeenkomst, met staatssecreataris Jetta Klijnsma en Dominique Schreier (lijsttrekker Rotterdam). Jetta is een heel inspirerende vrouw. Ik vroeg aan Jetta over een nieuw soort "Melkertbanen", of dat toch wel realistisch is. Zij heeft in de krant laten weten daar een voorstander van te zijn. Jetta wil inderdaad proberen de WSW (Wet Sociale Werkvoorziening) hiervoor te benutten. Dat vind ik belangrijk. Want niet iedereen kan uiteindelijk doorstromen naar gewoon werk, maar wil ook niet achter de geraniums zitten. Dominique Schreier beschreef heel enthousiast de campagne in Rotterdam, waar Leefbaar groot is. Zij gaan dagelijks campagne voeren, 5 dagen per week. Prioriteit heeft de wijken.
Ik vind campagnevoeren altijd een hele leuke tijd. Het is ontzettend druk, en je hebt met heel veel mensen kontakt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Supertrotse achterachternicht bij onthulling Lenie Dickepad op Internationale Vrouwendag

"Wat we nodig hebben is een wenkend perspectief"

Chemours: Er komt een Hoorzitting in Dordrecht en een Bustrip naar het Europees Parlement in het najaar