Drechtsteden betaalt 6,6 miljoen euro en het Rijk 8,8 miljoen euro voor verbreding A15
Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu), gedeputeerde Floor Vermeulen en Hans Tanis, portefeuillehouder Verkeer & Vervoer van Drechtsteden zijn overeengekomen om de A15 tussen Papendrecht en Sliedrecht te verbreden. De belangrijke weg waar veel (vracht)verkeer van en naar de Haven van Rotterdam gebruik van maakt, krijgt 2x3 rijstroken en een weefvak op de Noordbaan.
De minister heeft woensdag 8 februari 2017 in Papendrecht het belang van de wegverbreding onderstreept. “Dit traject komt nu in beide richtingen voor in de Filetop50. Met de verbreding van de weg zorgen we voor een betere doorstroming van het verkeer en ontlasten we het onderliggende wegennet.”
Flinke financiële bijdrage uit de regio
Rijk en regio trekken samen de benodigde 15 miljoen euro uit, de regio betaalt 6,6 miljoen euro en het Rijk 8,8 miljoen euro. Het Tracébesluit voor de wegverbreding wordt volgend jaar vastgesteld. De extra rijstroken worden tussen 2018 en 2020 opengesteld voor het verkeer.
Minder files en minder sluipverkeer
De A15 is een belangrijke regionale verbinding in Zuid-Holland en een belangrijke achterlandverbinding voor de Haven van Rotterdam. De files op de A15 tussen Papendrecht en Sliedrecht zorgen voor economische schade. Vanwege de drukte op dit deel van de A15 neemt ook het sluipverkeer op het onderliggende wegennet toe waar de inwoners van de gemeenten langs de A15 last van hebben. Uit onderzoek is gebleken dat de verbreding van 2x2 naar 2x3 zorgt voor minder files en daarmee goed is voor de economie.
“De aanpak van de A15 bij de Drechtsteden is een goede eerste stap in de verbetering van de A15 corridor. De A15 speelt een belangrijke rol in het goederenvervoer van de Rotterdamse haven naar onder andere Duitsland en heeft tevens een belangrijke regionale functie. De bereikbaarheid van Drechtsteden wordt ook beter. Dat biedt kansen voor verdere economische ontwikkeling.” Aldus gedeputeerde Floor Vermeulen.
De minister heeft woensdag 8 februari 2017 in Papendrecht het belang van de wegverbreding onderstreept. “Dit traject komt nu in beide richtingen voor in de Filetop50. Met de verbreding van de weg zorgen we voor een betere doorstroming van het verkeer en ontlasten we het onderliggende wegennet.”
Flinke financiële bijdrage uit de regio
Rijk en regio trekken samen de benodigde 15 miljoen euro uit, de regio betaalt 6,6 miljoen euro en het Rijk 8,8 miljoen euro. Het Tracébesluit voor de wegverbreding wordt volgend jaar vastgesteld. De extra rijstroken worden tussen 2018 en 2020 opengesteld voor het verkeer.
Minder files en minder sluipverkeer
De A15 is een belangrijke regionale verbinding in Zuid-Holland en een belangrijke achterlandverbinding voor de Haven van Rotterdam. De files op de A15 tussen Papendrecht en Sliedrecht zorgen voor economische schade. Vanwege de drukte op dit deel van de A15 neemt ook het sluipverkeer op het onderliggende wegennet toe waar de inwoners van de gemeenten langs de A15 last van hebben. Uit onderzoek is gebleken dat de verbreding van 2x2 naar 2x3 zorgt voor minder files en daarmee goed is voor de economie.
“De aanpak van de A15 bij de Drechtsteden is een goede eerste stap in de verbetering van de A15 corridor. De A15 speelt een belangrijke rol in het goederenvervoer van de Rotterdamse haven naar onder andere Duitsland en heeft tevens een belangrijke regionale functie. De bereikbaarheid van Drechtsteden wordt ook beter. Dat biedt kansen voor verdere economische ontwikkeling.” Aldus gedeputeerde Floor Vermeulen.
Reacties