Ceo Kinepolis Group: "Niet alleen financieel sturen" ...

Eddy Duquenne was te gast op de DOV Netwerkbijeenkomst in het Postillion Hotel in Dordrecht, woensdagavond 18 november 2015. Bij Kinepolis staan bovenaan de klantvriendelijkheid en de extra activiteiten in hun bioscopen. "Je moet anticiperen op minder bezoekersaantallen". Daarom zijn de locaties ("sites" genoemd door Eddy) vrij zelfstandig in het opstellen van plannen en in de uitvoering daarvan. De programmering is per stad anders. De extra activiteiten in plaatsen trekken veel bezoekers.

De Kinepolis Group  heeft 44 sites/locaties in Europa (de grootste in Madrid), 471 filmzalen, 2300 medewerkers en 21 miljoen kaartverkopen. "Je moet niet alleen financieel sturen. De klantvriendelijkheid, efficiency en de extra activiteiten zijn voor ons net zo belangrijk", aldus Eddy.
Er komt meer aandacht voor directe verbindingen met sport- en kunst-evenementen in de wereld in hun bioscoopzalen. Daar kunnen mensen gezamenlijk van genieten in hun eigen stad.
Het is lastig om bioscoopzalen ergens anders voor te gebruiken i.v.m. de betonnen ondergrond van de omhoog lopende stoelenrijen. Maar er is bijv. een klimmuur in de bioscoop gemaakt, waar mensen tegenop kunnen klimmen. Men zoekt uit wat wel kan en wat aanspreekt in steden.

Men heeft het vastgoed in eigendom, evenals de filmdistrubutie, koopt de rechten op van films. Daarnaast richt men zelf de bioscoopzalen in.

Ook in Dordrecht komt Kinepolis (= stad van de film), met 6 zalen, bij het Energiehuis, aan de waterkant. In februari 2016 hoopt de bioscoop van start te gaan. "We maken onze eigen popcorn. Dat is ook te ruiken als je bij ons binnenkort", vertelde de ceo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Levendige discussies op de KlimaatBorrel: "We moeten voorkomen dat alleen rijke buurten veel meer groen hebben"

Supertrotse achterachternicht bij onthulling Lenie Dickepad op Internationale Vrouwendag

"Wat we nodig hebben is een wenkend perspectief"