Met een beetje meer menselijkheid

zal Woningcorporatie Woonbron de klachten van bewoners behandelen. Woensdagmiddag 20 mei 2015 werden door het Huurderscomite en de SP protesthandtekeningen tegen huurverhogingen en over klachten bij huurwoningen overhandigd aan de heer Zwijnenburg, directeur Woonbron.

De SP heeft handtekeningen opgehaald in Wielwijk over klachten en om te protesteren tegen huurverhogingen.
De grote klacht was dat veel huurders geen of verschillende informatie ontvangen over de huurverhogingen. De verhogingen zijn ook allemaal verschillend. Ook weet men vaak niet waar men moet zijn met zijn of haar klachten.

De heer Zwijnenburg belooft met een beetje meer menselijkheid de klachten te behandelen. Dit n.a.v. een klacht van een bewoner die altijd later in de maand huur betaalde (dat was nooit een probleem). Beleid van Woonbron is nu dat huurders voor de eerste van de maand de huur van de komende maand betalen. Dus vooraf. Dat is voor nogal wat mensen een probleem met alleen AOW. De betreffende bewoonster kreeg direct een deurwaarder aan de deur omdat ze een huurachterstand had opgebouwd (niet voor de eerste van den maand betaald).

De renovatie van Wielwijk gaat door, maar vanwege bezuinigingen (ook bij gemeente) is het tempo vertraagd. Nu bekijkt men van te voren ook beter of sloop wel noodzakelijk is. Renoveren heeft nu meer de voorkeur.

De directeur sprak zijn waardering uit voor de SP-actie. Er zijn nog veel losse eindjes. Afgesproken is om binnenkort met bewonersraad, SP en Woonbron in gesprek te gaan over deze losse eindjes.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Levendige discussies op de KlimaatBorrel: "We moeten voorkomen dat alleen rijke buurten veel meer groen hebben"

Supertrotse achterachternicht bij onthulling Lenie Dickepad op Internationale Vrouwendag

"Wat we nodig hebben is een wenkend perspectief"