Zelfrijdende auto's, witte fietsenplan met e-bikes, energie opwekken met fietspaden
Stoplichten laten reageren eerst op fietsers, dan op auto's, brede fietspaden. Met techniek kun je steeds meer, ook op gebied van mobiliteit. Dit waren een paar ideeen uit de Workshop Smart Mobility die ik donderdagmiddag 29 januari 2015 bijwoonde tijdens de bijeenkomst SMART CITY.
Ook het idee van nieuwe soorten taxisystemen, zoals Uber, van bewoners/ondernemers die via een app aangeven dat mensen met hen kunnen meerijden tegen betaling.
En moet je nog wel stoplichten willen?
Mensen gaan steeds meer zelf organiseren. Moet je dan als overheid nog wel van alles willen regelen? Je kunt ook experimenteren met gebieden of met verkeerswegen waar je niets regelt.
Op de foto een e-bike met oplaadstation, onderdeel van een soort witte fietsenplan met e-bikes. Hiermee wordt een pilot gehouden in Utrecht, om te kijken of mensen de fietsen gebruiken.
Ook het idee van nieuwe soorten taxisystemen, zoals Uber, van bewoners/ondernemers die via een app aangeven dat mensen met hen kunnen meerijden tegen betaling.
En moet je nog wel stoplichten willen?
Mensen gaan steeds meer zelf organiseren. Moet je dan als overheid nog wel van alles willen regelen? Je kunt ook experimenteren met gebieden of met verkeerswegen waar je niets regelt.
Op de foto een e-bike met oplaadstation, onderdeel van een soort witte fietsenplan met e-bikes. Hiermee wordt een pilot gehouden in Utrecht, om te kijken of mensen de fietsen gebruiken.
Reacties