Topic078: Best een toppertje

Voor mij was Topic 078 (over social media) best interessant en een toppertje. Woensdagavond 9 juni 2011 was dit event in het Dordrechts Museum. Het was gezellig druk toen ik binnenkwam en direct aan de praat raakte. Hapjes en drankjes in overvloed. Maar ik vond dat de pauze wel erg lang duurde. Bleek ik op het verkeerde feestje te zijn, nl. een afscheid van 3 docenten van het DaVinci College. Ook niet verkeerd. Maar daar kwam ik niet voor. Inmiddels was er in de grote zaal (waar Topic 078 plaatsvond) ook pauze, dus toen zag ik ineens allemaal bekenden, en was ik op Topic 078. Na de pauze waren er diverse sprekers, die vertelden over hun werk en belevenissen met de social media. Ik heb een rare verhouding met de social media. Ik vind het machtig interessant, dynamisch en zie de vele mogelijkheden. Maar zelf doe ik er nog onvoldoende mee. Adviezen waren: snel + professioneel communiceren, vooral veel delen (co-creatie), iets te vertellen hebben wat relevant is voor anderen, maak een goed imago, wees herkenbaar en autentiek. Social Media dwingen tot transparantie, en hebben een enorme impact op de samenleving. Bij goed gebruik ontstaan er hele communities die elkaar informeren, inspireren en activeren. Bij slecht/dom gebruik kan het je carriere breken (zie nu in Amerika met de Democratische senator).

Reacties

Populaire posts van deze blog

Supertrotse achterachternicht bij onthulling Lenie Dickepad op Internationale Vrouwendag

"Wat we nodig hebben is een wenkend perspectief"

Chemours: Er komt een Hoorzitting in Dordrecht en een Bustrip naar het Europees Parlement in het najaar