4 Mei 2009: Dodenherdenking


Op 4 mei ben ik naar de Dodenherdenking geweest bij het Monument op het Sumatraplein "Voor hen die Vielen". Voor de PvdA ging ik er samen met Arie een krans leggen. Ieder jaar ga ik erheen en iedere keer vind ik het indrukwekkend. Naar mijn idee waren er dit jaar meer mensen aanwezig dan anders. De politie had alle toegangswegen afgezet met auto's. Dit n.a.v. het drama op Koninginnedag. We liepen rond kwart voor 8 achter Jubal naar het Monument. Er werd niet gesproken. Wel gezongen en er werden veel kransen en bloemen gelegd door gemeente, organisaties, particulieren, politieke partijen etc. De 2 minuten stilte beleven met al die mensen bij elkaar vind ik indrukwekkend en speciaal. Om al de gestorvenen tijdens de Tweede Wereldoorlog te herdenken. En ook om te denken aan de waarde van vrijheid en aan al diegenen die lijden onder oorlog en onderdrukking.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Supertrotse achterachternicht bij onthulling Lenie Dickepad op Internationale Vrouwendag

"Wat we nodig hebben is een wenkend perspectief"

Chemours: Er komt een Hoorzitting in Dordrecht en een Bustrip naar het Europees Parlement in het najaar