MARITIEME STAGE: NOTHING TOO HEAVY NOTHING TOO HIGH

Woensdagmiddag 26 juni 2013 liep ik - samen met Frans Riet (CDA) - stage bij het Maritieme bedrijf Sarens in de Crabbepolder in het Zeehavengebied. De grote kranen kwamen mij al tegemoet toen ik het bedrijventerrein opreed. Ik vind het een buitengewoon intressant bedrijf. Het is het hoofdkantoor dat in Dordrecht is gevestigd. Men ontwerpt, maakt, verhuurt en huurt kranen, pontons, etc.: van klein tot enorme installaties en Sarens verzorgt ook het vervoer over de weg. Sarens is een wereldspeler, behoort tot de grote bedrijven. Over heel de wereld voert men opdrachten uit. Op dit moment is men op de 2e Maasvlakte bezig om enorme kranen te installeren voor 2 bedrijven. Ik mocht in een kraanwagen zitten en bedienen. Ook deze internationale bedrijven moeten we koesteren en hen ruim baan geven. Ze hebben een vaste eigen kade nodig. Dat was de Prins Willem Alexanderkade, maar die moet worden gerestaureerd. Daarna wil men de kader opnieuw huren.

Bij de rondgang over het terrein mochten we een flinke kraan 'bedienen'. Zie de foto. Heel bijzonder vond ik dat.

Tot slot kregen Frans en ik een certificaat dat we de stage met goed gevolg hadden doorlopen... Ik zou morgen zo weer stage lopen bij een dergelijk bedrijf...


Reacties

Populaire posts van deze blog

Levendige discussies op de KlimaatBorrel: "We moeten voorkomen dat alleen rijke buurten veel meer groen hebben"

Supertrotse achterachternicht bij onthulling Lenie Dickepad op Internationale Vrouwendag

"Wat we nodig hebben is een wenkend perspectief"