Kleurrijke gorgelwezens van Buddingh' in Weizigtpark

In het Weizigtpark staan sinds kort kleurrijke borden met vreemde gorgelwezens, gemaakt door kunstenares Katinka van Haren. Deze gorgelwezens zijn verzinsels van de Dordtse dichter C. Buddingh'. Bekend van hem is de versregel "Ik ben de blauwbilgordel". Als u naar het Weizigtpark gaat, loop dan ook eens langs deze leuke wezens. Ze staan vlak bij de ingang naar de nieuwe Kinderboerderij.

Ik ben de blauwbilgorgel,
Mijn vader was een porgel, Mijn moeder was een porulan,
Daar komen vreemde kind'ren van.
Raban! Raban! Raban!

Ik ben de blauwbilgorgel, Ik lust alleen maar korgel, Behalve als de nachtuil krijst,
Dan eet ik riep en rimmelrijst. Rabijst! Rabijst! Rabijst!

Ik ben de blauwbilgorgel, Als ik niet wok of worgel, Dan lig ik languit in de zon
En knoester met mijn knezidon. Rabon! Rabon! Rabon!

Ik ben de blauwbilgorgel, Eens sterf ik aan de schorgel, En schrompel als een kriks ineen
En word een blauwe kiezelsteen. Ga heen! Ga heen! Ga heen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Levendige discussies op de KlimaatBorrel: "We moeten voorkomen dat alleen rijke buurten veel meer groen hebben"

Supertrotse achterachternicht bij onthulling Lenie Dickepad op Internationale Vrouwendag

"Wat we nodig hebben is een wenkend perspectief"